rambi3.reismee.nl

Eiland hoppen: Koh Chang-Koh Wai-Koh Chang + Oud&Nieuw en Nieuwjaarsduik!!

Sawadee en Happy New Year!!!

Zooo.... Eindelijk weer even een verhaal vanuit Thailand.... doordat ik nu niet alleen reis, minder tijd om een internetcafe in te duiken... raar maar waar!

Zal beginnen waar ik het vorige verhaal geeindigd was: Kerst in Bangkok met zn drieen, Edwin was nl ook aangekomen... we hebben lekker lol gehad met zn drieeen (zie foto's) maar direct daarna moesten we gelijk spijkers met koppen slaan... waar zouden we heen gaan, Bar en ik hadden nl erg behoefte om na een aantal dagen Bangkok, weer op zoek te gaan naar een lekker eiland. De bus naar het eilandje wat we in gedachten hadden zat al vol, dus toen onder het genot van een biertje besloten om naar een heel ander eiland te gaan... 2e kerstdag dus op pad per luxe (rood pluche en roze gordijntjes) bus..in de bus al weer plannen veranderd om naar een kleiner eilandje te gaan.... dat lukte niet direct, dus eerst 1 dag groot eiland, toen 3 dagen klein eilandje en toen weer 2 dagen op het grotere eiland..

Bounty!!! Allebei de eilanden (vooral het kleine eilandje), maar...wel behoorlijk duur, daar het niet zo zeer backpackers eilanden waren als wel meer resort... behoorlijk boven ons budget geleefd de afgelopen week, mede ook doordat de prijzen ook nog hoger lagen door de feestdagen... vanaf nu dus de broekriem aanspannen en evenstuk zuiniger leven!

Hebben heerlijk genoten van zon, zee, strand, lekker eten, lui zijn, niks doen en nog meer van dat soort dingen die op een bounty eiland heel normaal zijn :)

En toen..... Oud&Nieuw! We hadden ons lekker opgetut (voor zover mogelijk als backpackers, Bar en ik hadden wel sinds 2 weken eindelijk weer eens mascara op :)) en op naar een feest, buiten op het strand. Daar samen met andere toeristen en Thai het nieuwe jaar ingefeest: drank, vuurshow, liveband, drank, vuurwerk, lol, drank en onze eigen sterretjes :) Hebben het erg naar ons zin gehad, voelde echt wel als oud&nieuw!

De volgende dag lekker lui geweest en op het strand weer een beetje bijgekomen en ons voorbereid op de nieuwjaarsduik!!! Hebben gewacht totdat het bij jullie daar in het kikkerlandje ook bijna zover was... allebei mutsen op en rennen die zee in!!! KOUD!!! Ehhh... oh nee... eigenlijk best heel warm! :)) De mensen op het strand snapten echt helemaal niks van onzebyzondere Nederlandse traditie en keken wel heel raarnaar die 2 in bikini's en oranje mutsen gestoken meiden die al foto's nemend rennend de zee ingingen!! Erg leuk moment!!! Thnx meiden, voor het uitlenen van de mutsen!! Ik ga ze straks proberen te slijten aan kinderen in het park.

Nu dus weer terug in Bangkok en hier gaan onze wegen zich scheiden...Edwin gaat vanavond met een bus richting het noorden van Thailand, Barbara blijft nog een paar dagen in Bangkok om haar visum te regelen voor Bangladesh en ik ga morgen vliegen naar Singapore!!! Eigenlijk was ik van plan om via het zuiden van Thailand naar Maleisie te reizen, maar daar heerst de Noord-Oost Moeson (veeel regen) en zijn de meeste guesthouses gesloten... dus.. nu gelijk door naar Singapore, daar lekker rondstruinen en gelijk mijn langere (60 dagen) Visum regelen voor Indonesie!!!

Heb enorm veel zin om straks echt aan mijn echtereis te gaan beginnen. Het reizen met 3 is eigenlijk net 1 te veel gebleken is is toch best vermoeiend qua beslissingen, kamers zoeken.. het een weekmet zn drieen op 1 kamer slapen breekt ook wel op,ed iedereen is dus blij om nu zijn eigen ding te gaan doen.... hoe bedoel je echte solo reizigers? :)

Het volgende verhaal dus vanuit Singapore!! Happy!!!

XX

Ps1: Ben toch best leuk bijgekleurd in 1 week en gelukkig dus niet meer herkenbaar als net aangekomen :)

Ps2: Hoe is het daar in Nederland ondertussen qua weer?

Ps3: Mijn oh zo leuke kapsel in Nederland werkt voor geen meter hier in de tropen! But who cares?!

Ps4: Op Koh Chang ineens weer zo'n big smile moment.... in mijn uppie een stukje lopend langs het strand en daar was ineens weer die big smile en de gedachte...WOW, ik ben gewoon in Thailand en sta aan het begin van mijn reis!! Helemaal Happy!! :)

Ps5: Barbara en ik blijken veel dezelfde gekke reisdingetjes te hebben qua inpakken, voorbereiden en doedingen... leuk! :)

Ps6: Net 2 heerlijke flodderbroekjes voor het reizen gekocht, kon het weer niet laten... en ben nog 1 dag in Bangkok als ik weer terug vlieg, dus dan nog meer inkopen doen :)

Ps7: Heerlijke cocospoffertjes gegeten voor 50 cent per portie & Verse Jus d'orange op voor 25 cent! Das een heel stuk beter voor mijn budget!

Ps8: Gisteren weer een massage gedaan voor 2,50 en vandaag tracteer ik mezelf op een echte Thaise massage van een uur, incl het lopen van de masseuse over mijn rug!

Ps9: Ik eindelijk in mijn ritme zit...wordt rond 6 uur wakker 's morgens en rol om 22 uur al om van de slaap!

Ps10: Ik nu maar weer even stop met bier drinken, heb nu al een bierbuik (pfff, al dat gist!) Trouwens in Indonesie wordt het toch moeilijker, is een moslimland, dus bijna geen alcohol... wel nog even een flesje rum inslaan dan hier ;)

Reacties

Reacties

Henk

Heeeee flippie!!!
Ik heb je goede reis site gevonden!!! :)
Had al heel wat verhalen en foto's gemist zag ik...vond het al zo raar dat ik nog niks stond over deze reis :)
Je hebt dus een Super!! kerst en oud en nieuw gehad als ik het zo lees...lijkt me idd wel apart dat soort feesten met zulke temperaturen..hahahaha

Hier in Nederland is de sneeuw eindelijk overal wel weg... en is de kou weer terug, 's nachts dan.
Het is nog niet zo erg als een paar weken geleden.

Ben benieuwd naar de rest van je avonturen, kan je nu gelukkig volgens :)

Henk X

Suzanne

Hey!

Happy new Year!! Ik was de link kwijt, dus bij deze pas mijn eerste reactie! Wat goed om te horen dat het zo goed met je gaat daar! Wil graag foto's van je nieuwjaarsduik zien :-)))
Mutsen met mutsen ;-)
Hier grijs en rond 0 graden, niet byzonder dus. Ben op 1 januari met Tina naar de Hemkade geweest, was weer super met haar!
Ik ga je wederom volgen, geniet!!!

xxx Suus

adrienne

He lieverd zo dat duurde lang voor je weer een stukje had gescheven ik werd al ongeduldig. fijn te lezen dat je het zo fijn heb is een betere start dan je vorige reizen ;-) maar ja nu gaat het alleen reizen pas echt starten hou vol he!!! hier alles oke. Ga nu ook langzaam aftellen voor onze vakantie joepie. dikke kus scheet geniet en doe voorzichtig

Marcel en An

Ha lieve Helen als eerste wensen wij jou een heel gezond, gelukkig, en liefdevol 2011 toe.
Wij hebben je reis verslag en fotos gelezen en bekeken het ziet er nu allemaal al leuk uit terwijl je reis nu pas spannend gaat worden. Ik zal hier en daar wat reacties bij de fotos zetten en zal vanaf vandaag elke dag op mijn mail gaan kijken zodat ik je kan volgen. En ook ik ben benieuwd naar de fotos van de nieuwjaars duik met unox muts. Nou dit was even korte reatie ga lekker genieten van je reis en doe voorzichtig. Een hele dikke kusXXX en knuf Marcel en An

matti en ruud

He meissie heb je verhaal gelezen en merk dat je het echt naar je zin heb en Bar ook.Ben echt benieuwd hoe je het vind als je alleen ben,zal je echt geen gezelschap missen maar denk het niet want je heb dit al eerder gedaan.Was het niet vreemd oud en nieuw zo warm.Lekker zo'n massage voor 2,50.Ik doe het voor niets moet je enkel mijn tickets betalen ha ha .Geniet er lekker van en doe voorzichtig je hoort snel weer van ons.Groeten van Ruud en de andere Meliefjes

Roby

heey Helen !!!
hoe gaat het daar? hier wel goed .
maar wel heel erg koud.
elke dag weer naar school heel saaaaai.
ik hoop dat het daar wel naar u zin heeft ?
ik hier wel hoor.
ik had mijn moeder zo ver om een hondje te nemen.
maar mijn vader wilde het echt niet !!!
heel jammer maar ja ik haal hem wel over!!
xxx-jes- roby
Ook nog een dikke kus van mijn vader want dat was hij in het vorige bericht vergeten.

Gaby

Heej lieverd!

Vraag je vooral niet af hoe het weer hier is. Want het is vies en koud. Ben jaloers op je dat jij lekker in het mooie en warme land zit. Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je ervan geniet. Pas op met het bier...bierbuikje is niet zo heel charmant. Haha!

Ik blijf je volgen op je site. Het ziet er echt fantastisch uit!

Dikke kus

Karen

Hey zussie,

Als eerste nog even EEN HEEL GELUKKIG 2011.
Op een mooi jaar, die voor jouw zoals ik lees prima begonnen is. Super.
Leuk om je zo weer te volgen hoor.
Jij in een hemdje op het strand, wij met muts, sjaal en handschoenen in de mist vuurwerk afsteken haha.

Wij hebben heerlijk genoten van onze weekje Duitsland. Oud en Nieuw was ook erg gezellig, kids helemaal door het dolle heen (wel achter het raam) door het vuurwerk.
Hebben lekker uitgeslapen, gewinkelt, slee rijden van de berg, zwemmen, lekker gegeten en veel spelletjes gedaan.

Nou volg je weer verder,

Dikke smakkerd Karen

Ps: 1: Gaan zondag naar ma
2: Ook hier heeft de wasmachine het begeven op 2e kerstdag, staat ondertussen een nieuwe.

Nancy

He lieffie......happy new year!!

Wat een leuk verhaal om te lezen! haha!
Gaat helemaal goedkomen daar. En nu....only the lonely....maar gaat jou helemaal lukken! Fijn dat de eerste weken zo top waren! Hier regent het ..... de dooi is ingezet....koud....kortom....niks aan. Lekker genieten daar....van alles wat op je pad komt en als je terug bent.....drinken we een BIERTJE!!! haha!!

Have fun!!! Dikke kus en knufff
Nancy

nanda

zo ik ben weer bij :) alles vluchtig wel gelezen haha heb er natuurlijk 2 die zonodig op reis moeten :) en aangezien ze allebei van die vreselijk lange verhalen kunnen schrijven zal ik het toch in een wat sneller tempo moeten doen om ook nog wat tijd voor andere dingen over te hebben. bellen gaat sneller hoor! have fun hunny je weet hoe ik aan je denk he en hoeveel ik van je hou! tot over 70 dagen xxx

Frank

Leuke verhalen allemaal.........en hoe lang in Singapore? Van daaruit naar? Ben erg benieuwd hoe de overschakeling van de verschillende landen en culturen je bevalt.

En mocht je nog ergens een bioscoop tegenkomen.........en een film willen zien.

http://www.imdb.com/title/tt1023114/

Heel veel plezier daar.........tot mails/smssssss

Frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!