rambi3.reismee.nl

Christmas in Bangkok

Sawadee

1e Kerstdag in Bangkok.... hoe voelt dat?

Het is warm, zon schijnt volop, het leven in Bangkok gaat gewoon zijn eigen drukke gang... dus een kerstgevoel, dat niet, ondanks dat we wel overal kerstliedjes horen, ertoch ook wat kerstbomen her en der staan (vreselijke kitschbomen, dat wel) en we net een kaarsje hebben gebrand (Thnx Sandra :))

Ik ben nu al 4 dagen in Bangkok, het blijft een erg leuke, maar ontzettend drukke stad, dus morgen is het tijd om naar het strand te verhuizen :) Een ander eiland als gedacht, maar dat is juist het leuke van niet al te veel plannen.

Ondertussen hebben we Kho San Road vaak op en neer gelopen, ben ik voor de 3e keer in 10 jaar naar de Grand Palace en Wat Po geweest (en het blijft leuk!), heb ik een heerlijke massage gehad op straat: half uur voor 1,25 euro! en heb ik samen met Barbara een fietstocht van 5 uur gemaakt door Bangkok! Dat was echt GEWELDIG! Om 5 uur op om op 7 uur op de fiets te zitten! We hebben ontzettend veel verschillende kanten van Bangkok gezien, van de smalle steegjes, via een fietspad langs de rivier, door de ontzettend drukke straten van China town,door pandanrijstvelden omzoomd doorpalmbomen en via villawijken weer terug! Het is door een Nederlander een x aantal jaar geleden op gestart en loopt erg goed... 95% van de mensen die de fietstours doen zijn Nederlanders, hoe zou dat toch komen? ;)

Ben al helemaal gewend aan al het heerlijke Thaise eten: de curry's, de springrolls en de fruitshake's... verder is mijn lichaam wel heel erg ontregeld geweest, ogen niet open kunnen houden overdag en 's nachts niet kunnen slapen. Gisteren wat ingenomen om te slapen en zit nu eindelijk in het goede ritme, gelukkig!

Erg leuk om samen met Barbara hier te zijn, we hebben al onze favoriete eettentjes op straat gevonden:een curry voor 1,25!... je zit dan wel op plastic krukjes, hutje mutje op elkaar, maar dat maakt het juist weer heel leuk :) Verder gaan we elke middag even bijkomen van de drukte in de stad in 'ons' parkje aan het water: lekker op onze sarong liggen luieren en kijken naar wat er allemaal te zien valt... hebben daar al hele gesprekken gehad met Thaise studentes die graag hun Engels willen oefenen, dat brengt soms hilarische momenten en spraakverwarring met zich mee :)

Vandaag is ook Edwin gearriveerd in bangkok, dus nu al met z'n drieen... bespreken van wat we gaan doen duurt nu wel langer, maar tis wel heel gezellig.

Morgenochtend dus naar het eiland en daar 2e kerstdag vieren, ben benieuwd hoe het daar is, zeker na zo'n drukke stad die nooit slaapt. Het volgende verslag is dus vanaf het strand!

Fijne kerstdagen iedereen

xx Helen

(vanaf het eiland komen echt de foto's hoor!)

R&C

Merry Christmas!!

adrienne

he moppie jij ook fijne dagen denk elke dag aan je in je autotje dkke kerstknuffel en ook bar een marry christmas

Matti

he meis even een kort berichtje van mij .
Wil jullie een fijne kerst wensen .
Zit nu al te wachten op een nieuw stukje dat je gaat schijven veel strand plezier en een dikke kus voor jullie uit het koude NEDERLAND brrrrrrr brrrrrr

Tina

Hele fijne kerstdagen nog en heel veel plezier op het eiland. Bar en Edwin de groetjes!
Kus, Tina x

Christa, Janneke en Miriam

Hey Helen,

Even de groetjes van ons vanuit een koud Nederland.
Wij hebben nu late dienst....met z'n drieen op de couve met 2 baby's!!
Jaja, wij hebben het druk, druk, druk!
Gelukkig hebben we van het ziekenhuis een lekker overlevingspakket gekregen met broodjes, soep, zalm, brie, s'sap enzovoorts.
Zoals je begrijpt hebben wij bijna geen tijd om dit allemaal gezellig met z'n 3-en op te eten.... :) Maar daar maken we tijd voor.....!!! Hahahaha!

Heel veel plezier daar en geniet van je verdere reis enne........een gelukkig nieuwjaar!!!!!!!

Groetjes, Christa, Janneke en Miriam.

Marco en Monique

Hi!

En lekkere kerst gehad?
Hoop dat je toch een beetje kerstgevoel hebt kunnen krijgen.
Klinkt verder best oke, zo'n massage voor weinig geld en zon;-)
Fijne jaarwisseling!
x Marco en Monique

Michel & Bianca

Lieve Helen!

Je zit zo te horen al heerlijk in het zonnetje, wij zijn jaloers op je! Mich heeft zijn eerste kerst gehad met zn zoontje Justin, het was super leuk, beiden (maar ook ik) hebben genoten!

Komende donderdag zullen wij je missen met het insteken van de flyers ;-) Geniet van je overheerlijke vakantie! En alvast een fijne jaarwisseling!

Dikke kus Mich & Bianc

R&C