rambi3.reismee.nl

Morgen Nyepi! Oud & Nieuw in Bali!!

Oud & Nieuw in Bali!!!

Dat heeft behalve feesten en gezelligheid hier ook een andere betekenis: vandaag (oudejaarsdag) is de dag van de voorbereidingen, ceremonies, offeringen, processies en de dag van veel lawaai,( vanavond dus vuurwerk! :)

Nieuwjaarsdag daarentegen is de dag van de rust, stilte, bezining, familie, vasten... alle winkels, restaurants, supermarkten, de yoga ed zijn dicht. Iedereen wordt geacht binnen te blijven, stil te zijn (geen muziek/tv) en het ook te vasten... er word door de families wel gekookt, maar dat gebeurd vandaag of morgen vroeg voor zonsopkomst. Niemand mag naar buiten, er is zelfs politie op straat om daar op te letten.

Voor mij betekend Nyepi dus een dag van (verplichte) rust, ik kan mijn homestay niet verlaten en heb vandaag allerlei lekkernijen ingeslagen om vanavond en morgen te overleven (leek wel kerstboodschappen doen, zo druk was het in de winkels!!) Eigenlijk heb ik dus een stilteretraite dag (wat ik altijd al wilde! ;)) Ik ga mijn dag rust proberen door te komen in stilte (scheelt, ik heb geen muziek meer sinds mijn mobieltje gecrashed is),met meditatie en lezen... vasten gaat het niet worden met mijn lekkernijen van de organic store ;) al hoop ik wel dat de mieren er met een grote boog om heen gaan lopen!

Zondagdagochtend begin ik de dag weer goed met om 7 uur een Yin-Yogales :) Hierna ga ik langzaam afscheid nemen van Ubud: de yoga, het organic food, de nieuwe vriendschappen, mijn homestay, de zo bekende straten, en mijn heerlijk relaxte leventje hier.... ik ga ws maandag of dinsdag voor2-3 dagen nog naar de westkust (druk!!) om een vriend op te zoeken die daar woont en dan donderdag... dan moet ik helaas Bali verlaten omdat mijn visum verloopt :( had graag tot het einde hier gebleven, zo ontzettend lekker voel ik me hier!!! ZUCHT!!

Zondag na mijn stilteretrait horen jullie hoe ik het doorgekomen ben!

Alvast Happy New Year! :)

Reacties

Reacties

Tina

Ssstt..
Maar toch roep ik: "Gelukkig nieuwjaar lieverd"!
De 20e nemen we wel een glaasje champagne ;)
Benieuwd hoe je de stilte doorkomt met al je lekkers!

Goede reis voor de komende dagen.. :-)

Kroel en kus,
10 xxx

Frank

...........mmmmmmmmmmmm............geniet mee van je foto's en het hopen je toch terug te zien hier binnenkort..... emigreren kan altijd nog......lol xxx

Sandra

Oeiiiiiiiiiiiiiiiiiii, wat klinkt het weer super daar! En dubbel Oud & Nieuw gevierd, dat betekent toch echt dat jouw 2011 niet meer stuk kan hoor!

Geniet driedubbeldik van je laatste dagen, want het gaat nu verdorie toch ineens wel erg hard :-(

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!