rambi3.reismee.nl

Singapore!

Singapore!!

Oke.... ondertussen al weer een week verder na mijn laatste verhaal, tijd gaat hard en er gebeurd zo veel!!!

Eeerst het afscheid van Edwin in Bangkok en daarna nog een dag met Barbara samen geweest. Was erg leuk om nog even samen te zijn, ondertussen ook daar hele leuke ontmoetingen gehad, yep, het echte reizen gevoel!! :)

Daarna dus in mijn uppie naar Singapore. Een wereldstad, en zooo anders dan Bangkok! Hier is alles schoon, wijds en groot... brede straten, verkeer netjes geregeld (de voetgangersstoplichten tellen de seconden af die je nog hebt om over te steken). Verder is het een aaneenschakeling van shoppingmalls, die ondergronds bijna allemaal met elkaar verbonden zijn.... en niet zomaar shoppingmalls, alles is superluxe, aircon en vooral heel veel dure merken... het walhalla voor de Gucci, Louis Vuitton& Prada fans. Verder is het een stad met een geweldige skyline, wolkenkrabbers, vele luxe, grote en vooral onbetaalbare hotels! Mede doordat het hier veel duurder is als in de rest van Azie, slaap ik nu in een hostel, in een dorm (slaapzaal) met 6 stapelbedden (ze hebben hier 5 dorms, dus best veel mensen)... dit voor 20 Singapore dollars per nacht (ong 12 euro), voor dit geld heb je dan wel weer gratis ontbijt (toast) en onbeperkt gratis internet en games! :) ...Ben ik in Singapore met de grote brede straten en waar is mijn hostel? In de wijk Little India, met kleine straatjes, veel Indiase en Sri Lankaanse immigranten, Indiase eettentjes,de bijbehorende geuren en natuurlijk de chai!... Yep, weer even terug in India, en dat met Singapore om de hoek, I love it!!

Het leuke van dit hostel is dat je er ook heel veel nieuwe mensen ontmoet.... ondertussen hebben we een hele leuke groep, met wisselende samenstelling, verschillende nationaliteiten en heel veel lol!

(wordt vervolgd, nu weer even op stap met de groep ;))

Weer even terug voordat ik zoweer met een paar ga eten. De eerste dag hier heb ik lekker alleen rondgehobbeld, vele foto's gemaakt van alle wolkenkrabbers, echt genoten!! Dit had ook niet handig geweest met anderen erbij, of iemand moet echt het zelfde gevoel en interesse hebben ( Ik ken er thuis wel een paar ;)) de volgende dag door een toer op een step door de stad met een groep (gratis georganiseerd door het hostel), heel veel nieuwe mensen leren kennen. Ik ben nu elke dag op pad met een wisseld samengestelde groep, vele nationaliteiten en karakters... leuk!! maar ook erg vermoeiend, geen moment alleen, daar ik ook geen kamer voor mezelf heb. Van de week een keer heel erg moe en beetje heimwee dat de tranen bijna gingen stromen... een avond niet met de groep op pad geweest, maar lekker vroeg onder de wol met een slaappil, hierna kon ik het allemaal weer aan, gelukkig, no worries!! :)

Met de groep op pad geweest, wezen eten in China town en little India, naar de grote zoo geweest (bijna geen kooien en veel bos), de step toer, wezen stappen!!! Op een avond besloten met zn allen te gaan stappen...tja, ik heb geen uitgaanskleren bij me, zeker ook geen hakken en je mocht niet op slippers naar binnen... dus kort/zwart jurkje geleend, slipper met hakken geleend, mascara op en dansen!! Een baco was ong 7 euro dus dat ging nog wel, halve liter bier ong 15 euro... maar ja voor een backpacker veel te duur natuurlijk! Wel heel veel lol gehad!! :)

Eerste dag gelijk naar Indonesische ambassade gegaan om een langer visum aan te vragen (60 dagen ipv 30 dagen), dit leverde problemen op daardat ik geen ticket uit indonesie kon tonen, dit wel geregeld, maar hierdoor wel enkele dagen vertraging op gelopen, helaas.... dus vandaar de volle week hier gebleven. Nu is het morgen zover...met een vroege bus (5,5 uur) naar Kuala Lumpur in Maleisie en daarna gelijk door met een vlucht naar Medan in Sumatra!! Morgenavond dus in Indonesie, waar ik dus nu 60 dagen mag blijven! heb zin in de natuur a de grote steden!!

Volgende verhaal dus vanuit Sumatra!!

Gaat helemaal goed hier!! :)

XX

Ps: foto's van de nieuwjaarsduik en van Singapore kunnen jullie bewonderen.

Reacties

Reacties

Frank

Leuk te lezen............stapperdestap.

Frank

Dinsdag KL.........das ook een megastad.........hoe lang blijf je daar? Of gelijk door naar Indocountry?

Liefs..........hier schijnt de zon......maar is het erg koud.....nog steeds aan het uitzieken....heftig griepje.

Ingeborg

Hoi Helen,

Leuk je verhalen weer te lezen, gelukkig heb je het weer erg naar je zin!
Leuke foto's ook, enne...je kapsel valt erg mee hoor!

groetjes, Ingeborg

Tina

He mop,

Zou wel een dagje willen shoppen daar ;)
Leuk dat je een fijn groepje hebt waar je mee op kan trekken. Zal wel ff vreemd zijn zo zonder Bar, maar hierdoor ben je toch niet alleen :-)

Kus.. en ik blijf je volgen! xxx

Barbaraaaaatje

Hey lieverd,

Klinkt helemaal leuk Singapore! Mooie stad qua gebouwen en heerlijk veel backpackers. Ik ben nog geen backpacker tegen gekomen hier, hi hi. Gisteren 2 pogingen gedaan om de stad te verkennen ... maar het is alleen niet leuk om te doen en bijna onmogelijk dat je iets vind via je kaartj in de LP. Gelukkig ben ik in contact gekomen met een riksja-mannetje die een beetje engels spreekt. Hij sprak mij de 1e dag al aan, maar toen was ik moe. Gisteren ben ik met hem 4 uur op pad geweest, dwars door de stad. Leuk en beetje aanspraak. Vandaag ga ik weer met hem naar het oude gedeelte van Dhaka. Het is een gekkenhuis hier!!! Backpackers?? Dus op mijzelf, maar had er ook wel een beetje rekening mee gehouden. Ik wil proberen met een boot naar het zuiden te gaan .. de natuur in. Kijken of dat gaat lukken vandaag met mijn riksja-mannetje. Dikke kuzzzz voor jou xxx

Eugenie

Ik vind het echt superstoer van je hoor zo alleen op pad. Het lijkt een beetje op een boek wat ik gelezen heb over een wandeltour in Spanje. Net of je erbij bent. Leuke foto's ook.

Heel veel plezier nog en ik ga je volgen.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!