rambi3.reismee.nl

Vulkanen beklimmen, part 2

Oke...komt ie! :)

Vanmorgen vroeg op, plan: vulkaan beklimmen, je hebt er 2 hier , 1 van 2095 m en een van 2500m... de hoogste is echt actief en spuugt as, de kleinere heeft een paar leuke geisers en ruikt heerlijk naar zwavel (rotte eieren).

Kim (mijn Koreaanse kamergenoot) en ik zouden de kleindere gaan beklimmen, zonder gids, moest lukken, maar ik had toch mijn bedenkingen en mede hierdoor hebben we ons aangesloten bij een groep van 3 Ned die met gids gingen, wijs besluit bleek achteraf! Met z'n vijven en gids dus begonnen op 1050m en in 3 uur naar de top geklommen... ook dit was weer afzien, eerste stuk ging goed, stuk asfalt weg, daarna vrij steil omhoog door jungle en over losse stenen... maar wel heel gaaf!! Enkele geisers van gifgeel gezien en vooral geroken!! (rotte eierenlucht van de zwavel) het pad naar de top was soms vrij moeilijk te volgen en zeker het pad omlaag vinden was erg moeilijk, dus heel blij met de gids! Na de lunch op de top, weer naar beneden, lijkt makkelijk, maar erg steil over losse stenen en een jungle pad!! Omhoog was niet goed voor mijn hartslag, omlaag niet goed voor je enkels en knieen, maar... heb het weer gedaan!!! Trots hier!! :)

Nu gezellig met het groepje kletsen en eten. Net op pad geweest voor wc papier, ook een missie op zich hier!! (gebruiken de Indonesiers niet, die hebben een kannetje water op toilet staan...) Morgen ga ik samen met de 3 Nederlanders terug naar de hoodfstad om vrijdag naar Java te vliegen! Wel even heel goed mijn rugzak locken, ligt nl boven op de bus en wordt regelmatig uit rugzakken gestolen op deze route!

xx

Update:

Vandaag met de bus terug in de hoofstad aangekomen, ook weer een avontuur met verkeerde busjes, rugzakkenlos bovenop een mini busje en onduidelijkheden, maar wel erg gezellig met 4 Nederlanders achterin de bus :)

Vanmiddag samen met 1 van de Nederlandse meiden naar het politie buro geweest om aangifte te doen van spullen die uit haar rugzak waren gestolen 2 dagen geleden (lag bovenop de bus). Wij samen naar het politieburo... spraken daar maar ong. 3 zinnen Engels, gelukkig had zij een vertaalboekje bij zich... wij dus met veel moeite alles woord voor woord vertaald, moesten hierna in wachtruimte verder afwachten... hier komt de plaatselijke journalist naast ons zitten, maakt foto's van ons en wil het hele verhaal weten... pfff.. wij dus een leuke atractie: 2 westerse meiden in een politieburo, staat morgen ws in de plaatselijke krant :) ... na 20 min wachten kregen we te horen dat we naar een ander (groter) politieburo moesten... na deze ervaring even genoeg van het gedoe dus maar weer terug naar het guesthouse... zij gaat het hele gebeuren over een paar dagen in Maleisie aangeven .. spreken daarbeter Engels.

Reacties

Reacties

Ruud

Ja Helen je conditie is super als je je weer naar huis komt.Maar echt supergaaf wat je doet en meemaakt!!Nog heel veel plezier en geniet er van dikke kus Ruud.

matti

Hey meis.
Eerst dacht ik dit is niks voor mij lange vliegreis,alleen daar maar als ik dit zo zie en lees vind ik het toch wel erg leuk. Vind het dan ook leuk om je verhalen te lezen . Dus ik zou zeggen schijven maar. En ook super mooie foto's nou ga weer stoppen denk aan je dikke kus matti

monique

jee weer een actief stukje in de reis zeg.klinkt wel weer super.wat heb je ook al veel mensen ontmoet, leuk hoor.ik vind het net als mat erg leuk om je verhalen te lezen;-)have fun x

adrienne

hoi wijfie nou idd heerlijk je verhalen maar nog 9 dagen en dan gaan we ook hoop dat ik ze dan kan blijven volgen in costa rica pff ik krijg ondertussen nu wel de zenuwen voor onze reis kusssssssssss mis je wel al hoor xxx

Tina

Wel dat krantje bewaren he? We willen Helen als beroemdheid wel zien natuurlijk! ;)

Barbaraaaaatje

Haaa lief vriendinnetje, jij gaat ook helemaal lekker daar. Vind het zo grappig dat ik straks ook die route ga doen en zo weet ik vast een beetje wat mij te wachten staat. Lijkt mij toch ook erg leuk om die vulkaan te gaan beklimmen. Volgens mij gaat Karel die vulkaan ook beklimmen. Hij zit nu op ons eilandje in Thailand en gaat over een week naar Sumatra toe een vulkaan beklimmen, haaaaaaa. Maar Java komt er aan, ben erg benieuwd hoe dat gaat verlopen. Meer toeristisch schat ik in, maar wel heel mooi en leuk. Ik geniet nog maar even van het plattelandsgevoel hier in mijn lieve dorpje en mijn nieuwe familie.

Love you

xxx

Edwin, Karen, Lucas & Kemi

Hey zussie,

Wat doe je weer geweldige dingen!!!
Super, wat zul jij genieten, en wij van je verhalen.
Wij denken zo af en toe ook weer aan onze vakanties bijv. bij de rotte eieren/zwavel lucht moeten wij weer denken aan New Zealand wat een vreselijke lucht.

Kijken weer uit naar je volgende avontuur.
Hele dikke kus van ons allemaal xxxx

Frank

Hey meisje..........hoe is het op Jakarta? Weer even wennen of?

X

anita

Hee, lang geleden ging je weg en nu zit ik achter de pc om je verhalen en foto's te bekijken. Wow echt schitterend. Stoer hoor daar, die krant wil ik ook wel zien. ! Hier in spijkenisse in het gesticht is het redelijk te doen, vaak nog wel stil maar de rs komt aardig op gang. denk maar niet teveel aan ons, wij denken wel aan jou.
groetjes anita

werner

hey reischici zo te zien ben je lekker druk bezig alleen jammer van de gestolen spullen,hou je rugzakje maar goed in de gaten!de verfblikken zijn geregeld en je huisje is alles oke!have fun
xxx werner

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!