rambi3.reismee.nl

Bali - Helaas flink ziek geweest!

Bali....

Yep, afgelopen dagen flink ziek geweest en dat terwijl ik na aankomst in Ubud en net gestart met mijn 10 rittenkaart yoga, helemaal happy was!!! Na mijn eerste lesje yoga een heerlijke gezonde lunch gehad met bietensalade en een detox vruchten/groentensapje...

Hoe detox dit ging worden wist ik pas nadat ik heerlijke boterzachte tonijnsteak a la 5 euro had gegeten... enkele uren daarna enorme buikpijn, diaree, spugen en hoge koort met koude rillingen aan toe!! Wat een ellende, ik voelde me echt super beroerd! De volgende ochtend vraagt Ronald (zijn vader was nederlander), de jongen van het guesthouse waar ik nu verblij, hoe ik me voel... gelukkig heb ik het enorm getroffen met de familie in mijn guesthouse en met Ronal. Ronald blijkt namelijk in zijn vrije tijd lessen te nemen in de traditionele kruidengeneestkunst. Ik werd dus direct bezorgd aangekeken en gevraagd naar mijn klachten, een paar uur later kreeg ik al mijn eerste behandeling: een olie op mijn buik, met bladeren erover heen tegen de buikpijn en een vreselijk vies kruidendrankje tegen de maagkrampen.. helaas lag deze er binnen 1,5 uur weer eruit :( de hele dag erg beroerd en 's avonds voor ik weer ging slapen werd in in een olie gemengd met soort van uieningesmeerd tegen de koorts en kreeg ik nu een beter drankje tegen de darmkrampen te drinken, dit alles nadat Ronald er wel persoonlijk voor had gezorgd dat ik de vers gemaakte soep had opgegeten ( ik had totaal geen trek, maar heb het weten te volbrengen omdat ik moest!) heel de nacht weer hoge koorts gehad ondanks paracetamol en weg liggen zweten door de olie op mijn huid. Verder is mijn bed best oke, maar het zijn wel matrassen met spiralen erin en die zijn goed om er 8 uur op te liggen, maar niet 48 uur aan 1 stuk!!! Volgende ochtend dus totaal kapot, maar voelde me na een douche eigenlijk best redelijk (nog steeds onder de pcm) dus even 50 m verderop naar internet cafe gegaan.. dit was helaas al weer veel te veel gebleken. 's Middags weer met hoge koorts en koude rillingen in bed, zomogelijk nog beroerder. Wederom moest ik wat eten van Ronald en kreeg ik weer een drankje te drinken, massage olie op hoofd en nek/schouders/rug tegen de hoofdpijnen. Volgende dag verging ik van de buikkrampen en voelde ik me zielig/eenzaam en alleen: Bah!! Gelukkig kwam Renee iedere keer op ziekenbezoek, keek er echt naar uit! Weer een dag met drankjes, massage's en olieen en verplicht een beetje rijst gegeten al had ik nog steeds totaal geen trek!

Volgende ochtend bij wakker worden enorme droge mond, minder elastische huid en schrok daar best van..gelijk aan de ORS en had het toen helemaal gehad... even heel erg zielig geweest (ik had nog tranen, dus helemaal uitgedroogd was ik niet ;)) en besloten toch maar even langs een dokter te gaan. Ronald heeft me netjes op de scooter gebracht en na een alg lichamelijk onderzoek, lab en faecesonderzoek was de diagnose: bacteriele gastro-enterits en de behandeling: Antibiotica, pcm en ORS.... dus 700.000 rp (70 euri) armer en antibiotica en een geruststelling rijker!!

Voelde me gelijk al een stuk beter en had enorme trek in pizza, vraag me niet waarom! Aangezien het bij kinderen ook werkt om maar vooral te eten waar je trek in hebt als je ziek bent, zijn we gelijk een pizza gaan halen...en ik heb hem helemaal op!!!! HEERLIJK! :) Daarna natuurlijk onwijs volle maag, buikkrampen en ws lag ie er heel snel als water aan de andere kant weer uit, maar was het waard! :)

Vandaag voel ik me eindelijk weer echt een stuk beter, al heb ik nog wel last regelmatig zeer snel naar een toilet rennen. Verder merk ik dat het best veel energie heeft gekost de afgelopen dagen... bleek bekkie, enorme platte buik (dat dan weer wel ;)) en nog lang niet op mijn normale energie level, elke wandeling kost nu veel meer moeite, zeker in deze hitte. Voor mij dus nog even geen jungletrekkings, vulkaanbeklimmingen of downhill mountainbiken wat eigenlijk op het programma stond na een weekje yoga.... eerst maar even een beetje aansterken... maar dat gaat goed komen met alle goede zorgen hier!!!

Morgen het andere verhaal over Bali.. de mooie kant! :)

xx

Reacties

Reacties

Barbaraaaaatjed

Lieverd, wat was dat klote zeg!

Ziek zijn tijdens reizen is niet bepaald leuk. Ik heb zoals je weet ook bijna 2 dagen in mijn kamertje in Bangkok gezeten, euuuhhh ook heerlijk aan de waterdiaree, jakkes! Gelukkig lang niet zo erg als bij jou. Ik heb alleen maar om het half uur moeten rennen naar de wc. Voor de rest niet spugen en geen koorts. Ik voel me dus gelukkig gewoon nog goed. Wel lekker leeggelopen! Nou lieverd zijn we beiden tegelijk ziek geweest en nu weer tijd voor mooie nieuwe ervaringen en ontmoetingen. Gaat helemaal goed komen.

Jij eerst aansterken, maar dat zal nu met je medicijnen erbij ook vast snel gaan. Langzaam opbouwen en dan weer heerlijk trekkingen en dat soort fratsen doen.

Dikke kuzzzz van mij vanuit Bangkok lieverd


xxx

Ruud

Hoi meissie,nou je heb het nodige weer meegemaakt.Zorg maar dat je weer helemaal de oude wordt en weer gewoon genieten van alles.wel gaaf dat iedereen voor je zorgt.Veel plezier kus van de Meliefjes.

Mar en mo

Jee,wat een ellende!nu weer bijtanken en genieten hoor!x

adrienne en simon

hallo lieverd
jezus zeg wat klote pfff weet helaas hoe het is ziek in het buitenland echt mega kut. nou gelukkig ben je nu weer een beetje opgeknapt doe ff rustig aan scheet. wij zitte ondertussen al een week in costa rica is super denk vaak aan je want er zit een leuke meid in de groep die op jou lijkt nou ja hoe is het mogelijk??? maar je begrijpt dat ik het erg goed met haar kan vinden haha. nou lievie dikke kussss mis je ondertussen wel doe voorzichtig en als je weer aangesterkt bent weer genieten dikke kusssss love you

Suzanne

Sterkte........ziek en dan alleen is niet fijn.....Nu weer genieten! xxx Suus

Frank

Tis allemaal wat, gelijk je voorliefde voor tonijn verpest. Maar ik uit ervaring hoe je je voelt .......brrrrrrrrr.......beterschap......en de komende weken aan de gezonde indonesische lekkernijen. 7 miljoen roepie.....die betalen ze je in Nederland wel terug. Nu ff foto's kijken.... sterkte lieverd. xxx

Tina

Gelukkig weer aan de betere hand!
Denk aan je!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!