rambi3.reismee.nl

Bali, het mooie gedeelte :)

Bali, nu verhalen van het mooie gedeelte...

Samen met Renee vanaf Java dus met een lange busreis naar Bali gekomen, aangkomen in Kuta: het meest bekende strand van Bali.... dat het een soort van Salou cq Ohoh Cherso was, wisten we al, maar hebben het nu ook zelf meegemaakt. Het strand redelijk vervuild, wel hele goede golven om te surfen! En de toeristen vooral Aussie jongeren die hier, net als wij in Europa in ,een goedkope zuipvakantie komen houden. Verder ook nog behoorlijk veel oudere landgenoten die hier overwinteren (waarom op deze plek, geen idee!)

We hebben ons 1 avond in het uitgaansleven gestort, nadat ik een kort jurkje had gescoord (backpackkleding werd hier niet gedragen naar de kroeg) :) Bij aankomst om 22 uur al dronken aussie's en dat werd alleen maar erger. Wij dus ook maar een enorme plastic beker van 0,5 liter gevuld met een vreselijk zoet alcoholisch drankje achterover geslagen en geprobeerd mee te feesten. Gelukkig wel 2 leuke Nederlandse jongens ontmoet, anders was het helemaal niks geweest. Om 3 uur ben ik afgetaaid (met mijn laatste alcoholische feest nog vers in het geheugen!) en lekker gaan slapen. Volgende dag heerlijk de hele dag bij ons zwembadje gebivakeerd, uitgaan hoefde voor ons niet meer!

Hierna door naar Ubud, een plaatsje iets meer in het binnenland, waar ook een gedeelte van (mijn) boek Eat, Pray & Love zich afspeeld. Daar hebben Renee en ik besloten even geen kamer te delen, maar elk in een eigen guesthouse te zijn. Wat een goed besluit was, gezien mijn toestand later. Ik een yogaschool gezocht en helemaal zin in mijn weekje yoga hier. Eerste les was helemaal top, maar daar is het gezien mijn conditie dus bij gebleven. De laaste paar dagen weer goed aangesterkt en wat van de omgeving gezien samen met Ronald van het guesthouse. We zijn dus langs rijstvelden gegaan en een waterval opgezocht, super mooie omgeving zodra je buiten het plaatje bent! De rijstvelden zijn echt erg mooi om te zien. Ook heeft hij me het huis van Elizabeth Gilbert laten zien (schrijfster van het boek) die hij persoonlijk kent. Toevallig blijkt zijn teacher in traditionele medicijnen ook in het boek van haar voor te komen, indirect ben ik dus behandeld door een beroemdheid :) In Ubud zelf zijn er heel veel tempels en liggen er voor elk huis, gebouw of tempel allemaal offeringen van bloemen en wierook ed, deze worden elke dag met bijna een soort van ceremonie ververst. Dit alles geeft een heel ander gevoel op Bali dan op de rest van de eilanden die toch meer islamitisch zijn tegen vooral hindoeisme op Bali... is toch meer mijn ding! :)

Vandaag besloten om morgen naar de Gili's te gaan, een eilandengroep vlakbij Lombok, even een paar dagen van zon, zee, strand en volledig herstellen, vervelend! ;)

De laatste dagen ook een beetje gaan irriteren aan Ronald, want hij blijft maar zeggen hoe geweldig hij me vind, en dat terwijl ik hem direct al had verteld dat ik een vriendje heb (yep ;)) Ben heel blij hoe goed hij me verzorgd heeft tijdens mijn ziek zijn, maar blij dat ik weer even adem kan halen. ;)

Na het strand (en misschien een uitstapje naar Komodo) kom ik weer terug naar Bali, dan om echt mijn yoga te gaan doen!

Dikke xx allemaal

Reacties

Reacties

Tina

Haha, dus je hebt niet zoveel gedronken als de vorige keer! Brave tijd hoor om om 3u in bed te liggen. :) Heerlijk dat je van zon, strand en de zee gaat genieten! Hopelijk herstel je daar voor de volle 100%! Geniet mop!

Kus

Frank

Hey lieverd........een kompleet herstel wens ik je.....en voor thuis en de toekomst.....

http://www.luvico.nl/

xxx

matti

Hey meis,
moest aan je denken dikke knuffel matti

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!